Керівниця Свалявського відділення поштового зв’язку Жанна Островка: «Якщо людина не любить свою роботу, вона не виконуватиме її якісно»

09 Жовтня 2022, 08:00
На фото: Жанна Островка 1944
На фото: Жанна Островка

В Україні 8 жовтня відзначають День листоноші, а вже 9 жовтня у світі святкують Всесвітній день пошти. Листонош різні покоління пам’ятають по-різному. 

Читайте також: Знайомимось: працівники Свалявського відділення Укрпошти

Діти 90-х бачили їх з великими сумками, наповненими газетами та різними листами, а ось бабусі та дідусі радісно зустрічали їх біля своїх домівок, адже добра звістка несла за собою інформацію про те, що несуть пенсію. 

Пройшло кілька десятиліть, а дехто й досі зустрічає листоношу біля воріт, аби отримати місцеву газету-«районку», а хтось і добру звістку. Спеціально до Дня працівників пошти ми поспілкувалися з очільницею Свалявського відділення «Укрпошти» Жанною Островкою та листоношами, аби дізнатися про роботу пошти в умовах війни. 

–Пані Жанно, скільки років життя Ви віддали роботі на «Укрпошті» та з чого починали?

– Я працюю тут вже понад 18 років, після закінчення Свалявського технічного коледжу. Починала роботу з оператора на касі у цьому ж відділенні, потім працювала начальницею відділень по різних селах, через п’ять років стала заступницею начальника відділення, а згодом і його очільницею. 

– Як змінювалася «Укрпошта» за період Вашої роботи? 

– Все відбувалося поступово. Спочатку ми були Свалявським вузлом, потім нас приєднали до Мукачева, а тепер ми вже підпорядковуємось Закарпатській дирекції в Ужгороді. Коли прийшла працювати на відділення, знаєте, це була суцільна «радянщина», і тільки після війни вона повністю змінилася. Ми відкриваємо нові відділення, нам зробили повністю ремонт. До слова, у населених пунктах, де були зруйновані відділення через війну, зараз повністю відновлюється робота.

– Пам’ятаю ті часи, коли посилку на «Укрпошті» потрібно було чекати декілька тижнів? Чи змінився період доставки зараз?

– Суттєво змінився. Раніше, наприклад, якщо ви відправили, або вам відправили посилку, її потрібно було чекати тиждень, а інколи і два. Зараз це 3-4 дні. У нас наразі є дві послуги: «Укрпошта – стандарт» та «Укрпошта – Експрес». Остання є найшвидшою доставкою – її термін складає фактично 1-2 дні, а послуга «стандарт» пропонує доставку за 3-4 дні. І якщо порівнювати, наприклад, з «Новою поштою», то ціни у нас набагато нижчі. Якщо відправлення на «Новій пошті» середньої посилки вартує 90 гривень, то у нас ця ціна буде 40-50 гривень. 

– На початку весни, коли розпочалась війна, та влітку до вашого відділення стояли величезні черги. З чим це було пов’язано?

– Наша Свалява не очікувала такого масового напливу переселенців. У нас маленьке містечко, тож раніше не могло бути такої великої кількості посилок, як було під час війни. Люди, які приїхали до нас, відправляли, або отримували величезну кількість посилок. Така ситуація була не тільки у нас, а й на «Новій пошті». Потім міжнародна грошова допомога – люди хочуть отримати кошти, ми робимо замовлення на готівку, а по готівці були певні ліміти, люди хвилюються, задають різні запитання. Далі – нові марки з «русскім воєнним кораблем», за якими також були величезні черги. Але нічого, ми прийняли на себе цей удар, і вже наприкінці літа цей потік потрохи зменшився, адже більшість із ВПО повернулися до своїх домівок. 

– За 18 років чи було бажання змінити професію? Адже робота з людьми, напевно, виснажує…

– Виникало таке бажання. Хотіла звільнитися, хотіла піти, але це все емоції. Якщо один день таке буває, то тільки до того моменту, як я приходжу на роботу і починаю спілкуватися з колегами і розумію, що ні! Я не уявляю себе на іншій роботі. Я люблю цю роботу! Взагалі вважаю, якщо людина не любить свою роботу, вона не виконуватиме її якісно. 

– Скільки наразі у вас працює персоналу?

– Зараз у нас небагато працює людей: чотири оператори та сім листонош. До речі, вакансія оператора досі відкрита.

– Що б Ви хотіли покращити в роботі свого відділення?

– В цілому робота у нас продумана Закарпатської дирекцією, тож в плані обов’язків і їх виконання все чудово. Зараз зроблені ремонти, у відділеннях тепло, працювати стало набагато приємніше. Єдине, напевно, хотілося б щоб персонал отримував більшу зарплату, аби не було вільних вакансій. 

– Якість зміни очікувати клієнтам «Укрпошти» найближчим часом?

– Зараз плануємо відкриття відділень у селі Сасівка, Солочин та Сусково. Це будуть автоматизовані відділення, усучаснені, з комп’ютерами та всіх необхідним для швидкої та якісної роботи. Це плани на найближче майбутнє.

Спілкувався: Анатолій Молнар 

Коментар
26/04/2024 Четвер
25.04.2024