Обурення свалявчан, одноосібне керівництво та недовіра голові: Юрій Грига вчергове неправомірно закінчив сесійне засідання

27 Жовтня 2021, 17:05
Фото з місця події 2430
Фото з місця події

22 жовтня в сесійному залі міської ради розпочалась тринадцята сесія Свалявської міської ради VIІI скликання, на яку з’явилось 25 депутатів. Однак логічного кінця засідання не отримало, адже міський голова перервав сесію та вибіг із залу.

Згідно порядку денного повинні були розглянути 63 проєкти рішень, які стосувались ряду важливих для громади та її мешканців питань.

На початку сесійного засідання депутат від політичної партії «Слуга Народу» Олександр Салій виступив із пропозицією включити в порядок денний проєкти рішень про «Дострокове припинення повноважень Свалявського міського голови Мукачівського району Закарпатської області Юрія Юрійовича Григи». 

Однак, навіть не вислухавши до кінця пропозицію депутата, міський голова Юрій Грига відмовився виносити її на розгляд. Цьому заперечила  одна з депутаток Яна Чумаченко, яка наголосила, що пропозиція депутата не може бути відхилена, адже є законно обґрунтованою, тож права зняти її з голосування одноголосно в голови немає.

На що Юрій Грига відповів у своєму класичному репертуарі:

Ні, цього не буде. Рухаємось далі. 

Зрештою голова все ж таки був вимушений вислухати заяву-вимогу з додатком обґрунтуванням, що включали у себе пункти, які вказували на некомпетентність та законне обґрунтування неправомірності дій на посаді міського голови Юрія Григи.

Зокрема, у заяві вказані факти того, що міський голова неодноразово ігнорував думку депутатів, брав участь у махінаціях з тендерами, залякував працівників міської ради і руйнував усі спроби представників громади налагодити конструктивну співпрацю задля розвитку громади. Окрім цього, за рік своєї роботи Юрій Грига не зумів віднайти способи поповнити бюджет громади, а замість цього займався корупційними схемами заради власних інтересів.  Більшість обіцянок, які він давав своїм виборцям, очільник громади так і не виконав, хоча мав для цього всі можливості та засоби.

І, що найголовніше, у всіх своїх промахах міський голова систематично та привселюдно звинувачував саме депутатів, підриваючи цим їхню репутацію та маніпуючи думкою мешканців громади. 

Юрій Грига досить емоційно відреагував на заяву депутатів:

Хочу наголосити, що всі ці звинувачення, які ви зараз зачитали, це є ваша суб’єктивна думка, бо для того, аби звинувачувати когось в чомусь потрібно рішення суду. І ви не можете і не маєте права визначати і давати законодавчу оцінку діям міського голови, це така собі ваша «забаганка» і політичний «піар». У нас є юридичний відділ, який це питання вивчить, і я, як міський голова, надам вам відповідь «на всі ваші побажання». Тому давайте рухатись далі, – наголосив міський голова.

Після чого депутатка Яна Чумаченко внесла свою пропозицію:

Я пропоную, щоб ви зараз зробили перерву, а ваш юрист роздрукував для вас положення про роботу депутата, щоб ви розуміли, яке право має і не має представник громади. Ознайомтесь із ним і ми продовжимо це засідання.

Міський голова намагався взяти ситуацію в свої руки, перебиваючи депутатку та намагаючись вставити репліки на кшталт «не маєте права», «законно необґрунтовано».

Олександр Салій заявив, що треба поставити пропозицію на голосування і рухатись далі, адже попереду ще багато важливих проєктів рішень і в залі присутні не тільки депутати, а й жителі міста, які також хочуть почути відповіді на свої нагальні запитання.

Однак Юрій Грига вперто відмовлявся поставити пропозицію Салія на розгляд і, зрештою, вирішив одноосібно зробити перерву у засіданні, що викликало обурення депутатів. Гранд фіналом подій стало те, що міський голова просто закрив сесію, встав і попрямував до виходу із сесійної зали, проігнорувавши людей, які прийшли на неї зі своїми нагальними проблемами.

Зокрема, на зустріч із депутатами і міським головою прийшли мешканці вулиці Свиди, на ремонт якої вже готові всі відповідні тендера. Проте ремонтувати її не збираються:

«Ще 6 серпня було прийнято рішення про ремонтні роботи, а до сьогоднішнього дня грошей на казначейському рахунку нема. І як ви оголосили тендер на іншу вулицю, якщо ми написали скоріше звернення, ніж вони. Від чого ви відштовхувались?», – звернувся один із мешканців вулиці до Юрія Григи.

Голова громади пообіцяв вирішити це питання в листопаді місяці.

«Якщо нема грошей? То як ви могли поставити наше питання на голосування? Нам чекати, поки сніг впаде, щоб розпочався ремонт вулиці. Навіщо дурити людей?, – додають обурені жителі.

Відповіді на ці запитання жителі Сваляви так і не почули, адже Юрій Грига продовжував ігнорувати людей та впевнено покрокував до виходу, зі словами: «Дякую. До побачення. Можливо, в листопаді я вже працювати не буду...» 

«Він справжній клоун», «Робить що хоче», – лунало із залу. Одна із жительок запропонувала зібрати підписи про відставку міського голови.

Ситуацію з ремонтом по вулиці Свиди врятував депутат Закарпатської ОДА Володимир Суботовський, запропонувавши присутнім підготувати звернення до нього особисто. Бізнесмен пообіцяв посприяти у вирішенні питання і, окрім цього, зробити свій особистий фінансовий внесок у оплату робіт. 

Вже за декілька хвилин депутати збирали підписи про розгляд заяви-вимоги про «Дострокове припинення повноважень Свалявського міського голови Мукачівського району Закарпатської області Юрія Юрійовича Григи». 

Відтак свої підписи поставили 15 депутатів, після чого при супроводі ЗМІ даний документ було віднесено депутатом Олександром Салієм до відділу з соціальних питань, де було його було офіційно зареєстровано однією з працівниць.

Згідно закону України міський голова змушений був розглянути його до кінця робочого дня 22 жовтня 2021 року. 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

щодо необхідності прийняття рішення Свалявською міською радою 

«Про дострокове припинення повноважень Свалявського міського голови Мукачівського району Закарпатської області Грига Юрія Юрійовича»

Відповідно до приписів частини 5 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень. За приписами частини 2 статті 79 вищезазначеного Закону повноваження міського голови можуть бути достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян та не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.

25 жовтня 2020 року Свалявським міським головою було обрано Григу Юрія Юрійовича. Протягом періоду здійснення своїх повноважень на посаді міського голови з боку Григи Юрія Юрійовича неодноразово допускались порушення Конституції та законів України, прав і свобод громадян, не забезпечувалося здійснення наданих йому повноважень, що має своїм наслідком понесення персональної відповідальності у вигляді дострокового припинення повноважень міського голови, за рішенням Свалявської міської ради. 

Такий висновок обґрунтовується нижченаведеним.

Згідно з пунктом 8 частини 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій, головує на її пленарних засіданнях. Порядок скликання та ведення пленарних засідань Свалявської міської ради регулюються Регламентом міської ради, який неодноразово порушувався з боку міського голови в контексті і скликання сесій, і забезпечення нормального функціонування роботи депутатів та знаходило своє відображення у зверхньому ставленні до депутатського корпусу, багаторазових необгрунтованих відмовах ставити на голосування пропозиції депутатів міської ради, недотримання норм Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині строків публікування проектів рішень органів місцевого самоврядування.

Зокрема міським головою не забезпечено реалізацію обов’язкових вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», в тому числі вчасної та прозорої оприлюдненої інформації на офіційному сайті Свалявської міської ради передбачених ст. 15 Закону, а саме:

- інформацію про організаційну структуру, місію, функції, повноваження, основні завдання, напрями діяльності та фінансові ресурси (структуру та обсяг бюджетних коштів, порядок та механізм їх витрачання тощо);

- нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності;

- перелік та умови отримання послуг, що надаються цими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення;

- інформацію про механізми чи процедури, за допомогою яких громадськість може представляти свої інтереси або в інший спосіб впливати на реалізацію повноважень розпорядника інформації;

-  плани проведення та порядок денний своїх відкритих засідань;

- розташування місць, де надаються необхідні запитувачам форми і бланки установи;

-  загальні правила роботи установи, правила внутрішнього трудового розпорядку;

- звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію;

- інформацію, передбачену частиною першою статті 15 Закону, яка підлягає обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа; 

- проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Як наслідок, у зв’язку із порушенням приписів частини одинадцятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та частини третьої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», всі прийняті нормативні акти міською радою можуть бути оскаржені і скасовані у зв’язку із недотриманням порядку їх прийняття, що підтверджується численною судовою практикою по аналогічних справах.

Згідно частини 3 статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет міської ради утворюється у складі відповідно міського голови, заступника (заступників) міського голови, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також інших осіб. 

За приписами ст.10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посади заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету міської ради, старости шляхом затвердження відповідною радою. Відповідно до пункту 5 частини 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова має виключне повноваження вносити на розгляд міської ради пропозиції до персонального складу виконавчого комітету ради.

Однак міський голова за 10 місяців до цих пір жодного разу не забезпечив належної підготовки для розгляду та затвердження міською радою кандидатур заступників міського голови та керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, чим грубо проігнорував виключне право сесії міської ради на затвердження кандидатур для зайняття вказаних посад.

Пропозиції Свалявського міського голови про включення до порядку денного чергової сесії Свалявської міської ради 17 вересня 2021 року питання «Про кількісний і персональний склад виконавчого комітету Свалявської міської ради» без відображення кандидатур на посади заступників міського голови, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету та старост, в системному взаємозв’язку з перерозподілом обов’язків та покладанням більшості повноважень вказаних посадових осіб в користь начальника відділу туризму, інвестицій та соціально-економічного розвитку, житлово-комунального господарства, внутрішніх та зовнішніх зв’язків Свалявської міської ради Русина І.І. фактично створюють загрозу «узурпації» виконавчої влади у Свалявській територіальній громаді та уникнення контролю Свалявської міської ради за призначенням (затвердженням) посадових осіб виконавчих органів влади.

Неналежне забезпечення міським головою підготовки для розгляду на сесії Свалявської міської ради питання щодо персонального складу виконавчого комітету Свалявської міської ради є грубим нехтуванням Григою Ю.Ю. повноважень та відповідно обов’язків передбачених ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування», що зокрема унеможливлює належне виконання приписів п.6 та п.6-1 Перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування» (в редакції згідно із Законом  № 1009-IX від 17.11.2020 «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій»).

Вказані порушення також слугують підставами для грубого нехтування вимогами законодавства складом виконавчого комітету сформованого попереднім скликанням Свалявської міської ради (який не відображає інтересів всього складу Свалявської міської громади). 

Таким порушеннями зокрема є наступні.

Допускалось прийняття розпоряджень та підписання рішень виконавчого комітету з перевищення повноважень, в тому числі в частині призначення керівників (виконуючих обв’язки) підприємств та установ, уникаючи вимог закону та діючих нормативних актів Свалявської міської ради, зокрема призначення в.о. та оголошення конкурсу на посаду директора КНП «Свалявська міська лікарня». Міським головою при призначенні в.о. КНП «Свалявська міська лікарня», недотримано  вимог Постанови КМУ від 27 грудня 2017 р. № 1094 Київ «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я» щодо оголошення конкурсу в триденний термін з дати виникнення вакантної посади, не забезпечено здійснення відповідних заходів передбачених чинним законодавством України та рішеннями Свалявської міської ради по проведенню конкурсу, всупереч чинному статуту КНП «Свалявська міська лікарня» питання оголошення конкурсу (з недотриманням визначених строків) внесено на розгляд виконавчого комітету замість внесення вирішення цього питання на розгляд сесії міської ради.

Допускалось прийняття рішення виконавчого комітету, чим було порушено конституційні права громадян передбачені ст. 53 Конституції України та порушенням передбачені Законом України «Про охорону дитинства», чим здійснено дискримінацію права на належне отримання освіти за ознакою місця реєстрації, зокрема питання контингенту учнів Свалявської школи мистецтв. Це стало підставою для його скасування депутатським корпусом і предметом створення Комісії з вивчення такового питання. Вказані незаконні дії міського голови викликали масу обурення в батьків, працівників даної галузі в громаді та за її межами, вказану проблему було піднято на рівні обласного депутатського корпусу, та взято під особистий контроль депутатом обласної ради.

Допускалось підписання (надання чинності) незаконних рішень виконавчого комітету

- прийнятих за відсутності визначеного Законом кворуму, зокрема ч.6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» котрим визначено, що рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються міським головою. Оскільки станом на теперішній час діє кількісний та персональний склад виконавчого комітету затверджений рішенням сесії Свалявської міської ради VII скликання, що складає 21 особу. Згідно протоколу № 3 від 04.03.2021 року засідання виконавчого комітету Свалявської міської ради опублікованого на сайті Свалявської міської ради, зазначено про присутність 10 членів виконавчого комітету, тобто для прийняття рішень виконавчим комітетом необхідна більшість від загального складу, що становить не менше 11 осіб. 

- міським головою без публічного обговорення, всупереч Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на голосування було поставлено питання щодо підвищення цін з водопостачання та водовідведення населенню, бюджетним установам і організаціям та іншим споживачам, про що після обурення та заклики дотримання законності  присутніх в бік голови питання було знято з порядку денного.

 Свалявським міським головою не було забезпечено належного розгляду питання щодо участі Свалявської міської ради в укладенні Договору про міжмуніципальне співробітництво між 16 громадами карпатського регіону стосовно будівництва сміттєсортувального заводу, не було доведено до відома депутатів відповідних пропозицій, не подано на обговорення депутатському корпусу проектів рішення всупереч визначеній Законом виключній компетенції сесії ради передбачених п. 33-1 та 54  ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». 

Одноособове та самовільне вирішення даного питання міським головою, на відкритій зустрічі з громадою 01 жовтня 2021 року викликало масу обурення від мешканців громади, які проживають неподалік від існуючого сміттєзвалища, що було передбачене, як тимчасове, і є занепокоєними щодо майбутньої можливості проживання біля нього, а участь громади у будівництві сміттєсортувального заводу могло вирішити одне із найглобальніших проблем для всіх громад, в тому числі і Свалявської. 

Великого занепокоєння серед мешканців громади та депутатського корпусу викликає створення Свалявським міським головою перешкод в діяльності тимчасової контрольної комісії Свалявської міської ради щодо виявлення фактів зловживання службовим становищем посадовими особами Свалявської міської ради, які спричинені інформацією про спонукання службовими особами Свалявської міської ради фахівця з публічних закупівель до визнання переможцем конкретної юридичної особи всупереч інтересам служби. Щодо виявлення таких фактів також свідчить витяг про реєстрацією кримінального провадження №42021072040000047 за ознаками злочину передбаченого ч.1 ст.364 Кримінального кодексу України. 

Міським головою вчинено дії, що мають ознаки корупційних правопорушень, зокрема прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів (розпорядження №295 від 17.09.2021 року) котрим зупинено дію рішення Свалявської міської ради «Про заслуховування звіту міського голови про роботу виконавчих органів».

Міським головою допускалось неодноразові грубі порушення Загальних правил етичної поведінки посадової особи місцевого самоврядування. Так, наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 року №158 «Про затвердження Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування» зокрема розділом ІІ визначено загальні обов’язки державного службовця та посадової особи місцевого самоврядування, та  встановлено, що державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування під час виконання своїх посадових обов’язків зобов’язані неухильно дотримуватись загальновизнаних етичних норм поведінки, бути доброзичливими та ввічливими, дотримуватись високої культури спілкування, з повагою ставитись до прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, об’єднань громадян, інших юридичних осіб, зобов’язані у своїй поведінці не допускати використання нецензурної лексики, підвищеної інтонації, під час виконання своїх посадових обов’язків повинні проявляти стриманість у разі критики чи образ з боку громадян, у тому числі в поза робочий час, повинні утримуватися від поширення інформації, зокрема розміщення коментарів на веб-сайтах і у соціальних мережах, що можуть завдати шкоди репутації державних органів та органів місцевого самоврядування. 

Міським головою неодноразово допускалась нецезурна лексика на депутатських комісіях в адресу депутатів, зухвалі непристойні викрики та претензії в бік депутатського корпусу. Аналогічні порушення допускались міським головою і під час проведення пленарних засідань сесії міської ради. 

Також, під час проведення 01 жовтня 2021 року відкритої зустрічі із мешканцями громади, голова уникав від прямих відповідей від мешканців громади, зухвало та нервово із викриками відповідав, а відповіді, що надавались в деяких випадках взагалі не стосувались заданих йому питань.  При прямих запитаннях, що стосувались корупційних складових його та посадових осіб міської ради, у своїх відповідях здійснював образливі висловлювання, та перенаправлював відповіді на інших посадових осіб та на депутатський корпус. При розмові із мешканцям громади, голова дав зрозуміти, що існує виключно думка Міського голови, який приймає рішення виключно одноособово і думка громади та депутатського корпусу йому не важлива. 

 Відкрита зустріч із мешканцями громади підтвердила відсутність у міського голови  загальновизнаних етичних норм поведінки, доброзичливості та ввічливості при проведенні відкритих зустрічах із мешканцями громади, які довірили йому право бути їхнім представником в органі державної влади, на сесіях міської ради до депутатів та присутніх в залі, неодноразове перешкоджання журналістській роботі, що є зухвалим порушенням всупереч затверджених нормам етичної поведінки посадової особи місцевого самоврядування, а вказані дії завдають шкоди, репутації органу місцевого самоврядування, що в свою чергу проявляється в порушенні Конституційних прав мешканців громади, що є неприпустимим, як для головної посадової особи місцевого самоврядування.

Свалявським міським головою, не забезпечено та не реалізовано виконання рішень Свалявської міської ради щодо: 

- Розробка Комплексної програми регулювання містобудівної діяльності та розвитку інформаційної системи містобудівного кадастру Свалявської ОТГ на 2021-2025 року у розмірі 1 млн.грн.;

- Програма «Безпечне місто Свалява» на 2021-2025 року у розмірі 250 тис.грн.;

- Програма «Спортивний майданчик» на 2021 у розмірі 165 тис.грн., 

- Програма підтримки ОСББ на 2021-2022 року у розмірі 250 тис.грн.,

- Програма регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами та контролю за утриманням домашніх тварин на території Свалявської ТГ на 2021-2022 у розмірі 50 тис.грн., 

- Міська цільова програма «Власний Дім» у розмірі 232,5 тис.грн., 

- Програму «Питна Вода» на 2021 рік у розмірі 150 тис.грн.

- Підтриману електронними петиціями вимогу щодо забезпечення онлайн відео-трансляцій засідань сесій та виконавчого комітету Свалявської міської ради, що підтверджує ігнорування вимог громадськості.

Також було забезпечено лише часткове виконання 

- Комплексної програми «Розвитку фізичної культури і спорту на території Свалявської міської ради на 2021 рік» (профінансовано лише 34% з загальної вартості 200 тис.грн., 

- Програми природоохоронних заходів місцевого значення на 2021 рік ( профінансовано лише 16% від загальної вартості 291,6 тис.грн.). 

Таким чином з загальної вартості місцевих програм на 2021 рік у сумі 21,8 млн.грн., профінансовано лише 10,9 млн., що становить лише 50.3% від запланованих асигнувань.

Дохідну частину власних надходжень місцевого бюджету за три квартали 2021 року виконано лише на 91,2% від запланованих, тобто місцевий бюджет недоотримав майже 7 млн.грн.

Крім того міським головою не підготовлено та не подано на розгляд ради перспективні плани роботи по кожному із напрямків, зокрема:

- Перспективний план роботи освіти, культури, молоді і спорту;

- Перспективний план роботи Містобудування та архітектури;

- Перспективний план роботи туризму, інвестицій, соціально-економічного розвитку, житлово-комунального господарства, внутрішніх та зовнішніх зв’язків;

-  Перспективний план роботи з питань земельних відносин;

- Перспективний план роботи по розвитку комунальних підприємств;

- Перспективний план роботи по комунальному майну та безхазяйного обліку нерухомого майна.

Міським головою системно здійснюються перешкоди по інвентаризизації земельних ділянок території Свалявської міської ради, що передбачені відповідно до статей 12, 92, 122, 143, 186 Земельного кодексу України, Закону України "Про землеустрій", постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель” від 5 червня 2019 року №456.

Міським головою допущено бездіяльність в частині залучення інвестицій,  отримання субвенцій  щодо реалізації покладених на орган місцевого самоврядування всіх належних йому повноважень та функцій, в той час коли всі майже всі інші громади реалізовують своє право та отримують кошти.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В свою чергу органи місцевого самоврядування – це виборні та інші органи територіальних громад, які наділені повноваженнями вирішувати питання місцевого значення. Міська влада складається з трьох гілок: міський голова, що обирається на виборах, міська рада, яка складається з обраних депутатів, та виконавчі органи міського самоврядування – виконком, відділи та управління. Задля того, щоб управління громадою було ефективним, а влада не концентрувалася в одних руках, місцеве самоврядування побудовано на системі “стримувань і противаг”. В той же час три гілки постійно взаємодіють між собою, забезпечуючи безперервність керування, а також послідовність і логіку прийняття рішень та їх виконання. Обидва органи – рада та виконком – є колегіальними, члени яких переважно працюють на громадських засадах. Рішення ухвалюються ними через відкрите обговорення шляхом голосування. Міський голова – це особа, яка працює кожного дня, відповідаючи за громаду, її розвиток та поточний стан. Він скликає та проводить сесії ради, формує їхній порядок денний, забезпечує виконання рішень. Голова є розпорядником бюджетних коштів, але використовує їх лише за призначенням, визначеним радою. Незважаючи на те, що на міського голову покладені повноваження організовувати роботу ради та виконкому і підписувати їх рішення, на засіданнях він має лише один голос.

Таким чином, законодавчо лише міська рада та виконком наділені правом ухвалювати рішення, що обов’язкові до виконання на території громади. Міський голова має лише розпорядчі та адміністративні функції, тому без взаємодії ні одна гілка влади працювати не зможе. 

Фактично ж міським головою повністю інгоруються та блокуються ініціативи депутатів щодо наведення порядку в Свалявській громаді.

Викладені факти та нормативні обгрунтування вказують на системність порушень міського голови Григи Юрія Юрійовича чинного законодавства України, не забезпечення здійснення наданих йому повноважень, порушення присяги посадової особи місцевого самоврядування відтак вчинення дій, та допущення бездіяльності, які не сумісні із займаною посадою, та є порушенням присяги: "Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити громаді та народові України, неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права, свободи і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої посадові обов’язки".

Приймаючи до уваги рішення Свалявської міської ради щодо визнання роботи виконавчих органів під керівництвом Свалявського міського голови Грига Ю.Ю. неефективною та незадовільною, враховуючи, що міський голова є головною посадовою особою місцевого самоврядування та очолює виконавчий комітет  (ст. 5 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»), здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету (п.7 ч.4 ст.42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні») відтак несе персональну відповідальність за діяльність виконавчих органів та за здійснення наданих йому законом повноважень (ч.5 ст.42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»), всупереч п.12 ч.4 ст.42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», на підставі та в межах повноважень визначених ст.3 та ст.19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», вважаємо наявними передбачені законодавством підстави для дострокового припинення повноважень Свалявського міського голови Григи Юрія Юрійовича.

 

 

 

Коментар
26/04/2024 П'ятниця
26.04.2024